تو یار دیگری و ، من هنوز عاشق تو

 

کجا محبت از این بیشتر توانی دید

 

نظرات 1 + ارسال نظر
لرستانی شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:33 ق.ظ http://mother20.persianblog.com/

مثلث عشق

تجربه ی عشق شامل عملکرد اجزاء صمیمیت ، هوس و تعهد می باشد . شما برای دستیابی به یک رابطه ی سالم و پایدار می باید اعتدال را میان این سه عنصر بر قرار سازید .

اکنون به تعریف آنها می پردازیم :

تعهد

تا چه اندازه شما خود را وقف آن می کنید که رابطه یتان را شاداب و با طراوت نگاه دارید ؟ و یا تا چه اندازه با یارتان صادق می باشید ؟ رابطه یتان شامل مسئولیت پذیری ، وفاداری و وظیفه شناسی می باشد .

تعهد در رابطه به مفهوم آن است که اکثر موانع و مشکلات را می توان با کمک یکدیگر از میان برداشت . وفادار حتی در سخت ترین شرایط .

صمیمیت

نزدیکی در رابطه . اموری که شما و یارتان در آن سهیم می باشید اما فرد دیگری از آنها آگاهی ندارد . رازها و تجربیات فردی و مشترک .

صمیمیت امری فراتر از نزدیکی جنسی و فیزیکی می باشد . تا چه اندازه شما در کنار یارتان احساس راحت بودن می کنید ؟ آیا قادر به بیان عقاید و نقطه نظر های خود می باشید ؟ بدون آن که از مورد انتقاد قرار گرفتن و نکوهش شدن واهمه داشته باشید ؟ آیا هنگامی که صحبت می کنید واقعا به حرفهای شما گوش می دهد ؟

هوس و شهوت

انرژی بخش رابطه یتان می باشد . تمایل به بازگشت به منزل ، تنها برای کنار یار بودن . هوس فوریت ، شهوت و تمایلات جنسی ، رمانتیک بودن ، اشتیلق برای در کنار هم بودن و رفع سریع موانع برای وصال می باشد . احساسات شدید . جاذبه ی جسمانی .

اکنون به ابعاد متفاوت عشق در شرایط وجود و یا فقدان سه خصیصه ی فوق در یک رابطه توجه کنید

تعهد + صمیمیت و فقدان هوس

این رابطه در خطر فرو پاشی قرار ندارد . اما نیازمند خلاقیت و انگیزه برای شعله ور ساختن مجدد عشق می باشد .

تهعد + هوس و فقدان صمیمیت

این رابطه عذاب آور است . گاهی اوقات انگیزه ی شدیدی آنها را جذب یکدیگر می کند . اما سرانجام به یاس و ناکامی منجر می گردد زیرا قادر به آن نمی باشند که رابطه یشان را عمیق تر سازند . یا آنکه افکار ، علایق و آرزوهای قلبی یکدیگر را بشناسند .

صمیمیت + هوس و فقدان تعهد

این رابطه یک شبه است . کشش و اشتیاق شدیدی حکم فرماست . اما عدم امنیت از آنکه رابطه تا چه مدت دوام خواهد آورد هر دو فرد را مایوس می سازد . عشق رمانتیک .

صمیمیت و فقدان هوس و تعهد

علاقه

هوس و فقدان صمیمیت و تعهد

عشق شیدایی

تعهد و فقدان صمیمیت و هوس

عشق تو خالی و راکد

هوس + صمیمیت + تعهد = عشق کامل و مطلوب

به دنبال کسی نرو که بتوانی با او زندگی کنی ، به دنبال کسی برو که نتوانی بی اوزندگی کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد