معشوق من


 معشوق من


 با آن تن برهنه ء  بی شرم


 بر ساق های نیرومند ش


 چون مرگ ایستاد


 خط های بیقرار مورب


 اندامهای عاصی او را


 در طرح استوارش


 دنبال می کنند


 معشوق من


 گویی ز نسل های فراموش گشته است


 .  . .


 معشوق من


 همچون طبیعت

 
 مفهوم ناگریز صریحی دارد


 او با شکست من


 قانون صادقانه ء قدرت را


 تأیید می کند

 . . .

 او وحشیانه آزاد است


 مانند یک غریزه ء سالم


 در عمق یک  جزیره نا مسکون


 او پاک می کند


 با پاره های خیمه ء مجنون


 از کفش خود ، غبار خیابان را

 . . .


 معشوق من


 همچون خداوندی ، در معبد نپال


 گوئی از ابتدای وجودش


 بیگانه بوده است


 او


 مردیست از قرون گذشته


 یاد آور اصالت زیبائی


 . . .


 او در فضای خود


 چون بوی کودکی


 پیوسته خاطرات معصومی را


 بیدار میکند


 او مثل یک سرود خوش عامیانه است


 سرشار از خوشونت و عریانی


 او با خلوص دوست می دارد


 ذرات خاک را


 غمهای آدمی را


 غمهای پاک را

 . . .      

 او با خلوص دوست می دارد


 یک کوچه باغ دهکده را


 یک درخت را


 یک ظرف بستنی را


 . . .


 معشوق من


 انسان ساده ایست


 انسان ساده ای که من او را


 در سرزمین شرم عجایب


 چون آخرین نشانه ء یک مذهب شگفت


 در لابلای بوته هایم


 پنهان نموده ام.





نظرات 1 + ارسال نظر
ناناز جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 04:35 ق.ظ http://ninaz.blogfa.com/

چه وبلاگ قشنگی داری
موفق باشی

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد